Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

DPF, EGR, DTC Bydgoszcz

DPF

Filtr cząstek stałych, znany również jako DPF lub FAP, to ważny element układu wydechowego w pojazdach. Jego zadaniem jest redukcja emisji cząstek stałych, w tym sadzy, które powstają w wyniku spalania oleju napędowego w silniku diesla. Jednakże, filtry DPF mogą się zapychać i powodować problemy z silnikiem, w tym utratę mocy. W takich przypadkach, usuwanie filtra DPF może być rozważane jako opcja. Programowe wyłączenie DPF jest procesem, który polega na zmianie oprogramowania sterownika silnika. Dzięki temu, filtr nie będzie już wymagał regeneracji, co pozwoli uniknąć kosztownych napraw.

EGR

Zawór EGR jest urządzeniem odpowiedzialnym za recyrkulację spalin w silnikach. Jego działanie polega na kierowaniu części wydobywających się spalin do układu dolotowego silnika. W ten sposób obniża się zawartość tlenu dostarczonego do komory spalania. Działanie EGR ma służyć obniżeniu emisji do atmosfery substancji szkodliwych. W rzeczywistości, jednak dla wielu kierowców jest on zupełnie niepotrzebnym i zaburzającym pracę samochodu urządzeniem. EGR w znacznym stopniu wpływa na obniżenie mocy silnika w samochodzie poprzez zanieczyszczenie kolektora dolotowego zmniejsza się przekrój jego kanałów. Prowadzi to do zmniejszenia ilości powietrza trafiającego do cylindrów. Najczęściej zauważalnymi problemami, które mogą świadczyć o uszkodzeniu EGR są: – szarpanie silnika – tryb awaryjny – kontrolka check engine i błędy w sterowniku silnika

DTC

Programowe usuwanie błędów DTC Usuwanie DTC polega na usunięciu niechcianych błędów z sterownika silnika, przykładowo po odłączeniu egr, fizycznie pozbywając się elektroniki nie chcemy aby świecił nam check engine. Wyłączyć można każdy niechciany błąd znajdujący się w sterowniku silnika.

Call Now Button